Friday, March 16, 2018

Yo No Soy Esa Mujer By Paulina Rubio


biSINGual logo

Learn Spanish With Paulina Rubio




Yo No Soy Esa Mujer / I'm Not That Woman



Tienes una falsa idea del amor 
You have a false idea of love
nunca fue un contrato ni una imposición 
It never was a contract nor an imposition
y aunque te quiero cada vez más 
and although I love you more each time
de un modo que no puedes ni sospechar 
in a way that you can not even suspect
Yo no soy esa mujer, que no sale de casa 
I am not that woman, that doesn't leave the house
y que pone a tus pies lo mejor de su alma 
and puts the best of her soul at your feet
no me convertiré, en el eco de tu voz 
I will not convert myself to be an echo of your voice
en un rincón. Yo no soy esa mujer 
in a corner. I am not that woman
Cambia tu manera de pensar en mi 
Change your way of thinking of me
o verás como no me encontraras aquí 
or you will see how you won't find me here
aunque se rompa mi corazón 
although it breaks my heart
te obligaré a que entiendas esta lección 
I will make you understand this lesson
Yo no soy esa mujer, que no sale de casa 
I am not that woman that doesn't leave the house
y que pone a tus pies lo mejor de su alma 
and puts the best of her soul at your feet
no me convertiré, en el eco de tu voz 
I will not change myself to be an echo of your voice
en un rincón
in a corner
Yo no soy esa mujer, esa niña perdida 
I am not that woman, that lost girl
la que firma un papel y te entrega su vida 
That signs a paper and gives you her life
nunca me verás llorar, aunque sienta deseos 
You will never see me cry although I feel like it 
más de una vez. Yo no soy esa mujer 
more than one time. I am not that woman
Aunque se rompa mi corazón 
Although it breaks my heart
te obligaré a que entiendas este lección 
I will make you learn this lesson
Yo no soy esa mujer, que no sale de casa 
I am not that woman who doesn't leave the house
y que pone a tus pies lo mejor de su alma 
and who puts the best of her soul at your feet
no me convertiré, en lo que tu quieres ni 
I will not change myself in to want you want nor
en lo que prefieres, no
in that which you prefer, no.
esa niña consentida, mimada o perdida 
That girl indulged, spoiled or lost
Yo no soy esa mujer, esa chica que baila, 
I am not that woman, the girl that dances
baila al sonido de tu vida y tu alma 
dances to the sound of your life and soul
nunca me verás llorar, no, no, no 
you will never see me cry no no no
nunca me verás caer, no, no, no 
you will never see me cry no no no
nunca me verás perdida, llorando, consentida, no
never will you see me lost crying or spoiled- no.
(chorus)



vocabulary


conracto: contract 
eco: echo 
falsa: false 
imposición: imposition 
lección: lesson 
manera: manner, way 
modo: mode 
obligaré: I will force 
sospechar: to suspect 
tienes: you have 






No comments:

Post a Comment

No Tengo Dinero By Juan Gabriel

Learn Spanish With Juan Gabriel No Tengo Dinero/ I Don't Have Money Voy por la calle I walk down the street De la...